Гайворонська міська рада
Гайворонський район, Кіровоградська область

ПРО ФІНАНСУВАННЯ ДИТЯЧИХ САДОЧКІВ ТО ХАРЧУВАННЯ ШКОЛЯРІВ

 

 

В районній газеті Гайворонські вісті від 15 квітня 2017 року депутат районної ради та депутати міської ради критикують міського голову Романа Волуйка та в цілому міську раду з приводу небажання фінансувати дитячі садочки міста та харчувати школярів.

Хочемо зазначити, що подана в газеті Гайворонські вісті інформація не є об'єктивною, а скоріш за все є суб'єктивною думкою окремих депутатів міської та районної ради. Хочемо нагадати цим депутатам, що міська рада – це орган місцевого самоврядування, який формується та працює з метою задоволення потреб територіальної громади. Разом з цим у своїй роботі міська рада зобов'язана керуватись законодавством та неухильно дотримуватись вимог нормативно-правових актів.

Питання фінансування дошкільних навчальних закладів дійсно складне. Як депутати міської ради, так і міський голова ніколи не стояли та не стоять осторонь цих питань. Міська рада кожного року здійснює дофінансування дитячих садків, на кошти міської ради здійснювались ремонти та утеплення дошкільних закладів міста, покращувалась матеріально технічна база. Так у 2016 році міська рада виділила на утримання дитячих садочків міста 1340100 гривень. З них 947,2 тис. виділено на харчування, вугілля електроенергію, медикаменти та придбання матеріалів для садочків. 392,9 тис.  використано на придбання котла, електроплит, меблів, заміну вікон, бойлерів, канцтоварів тощо. Дофінансування зарплат склало 343 тисячі гривень.

Окрім того міською радою передано субвенцію до районного бюджету в розмірі 337,7 тис. грн. на придбання шкільних підручників, вікон для МНВК, мультимедійних засобів для шкіл міста, поточний ремонт шкіл, харчування та ін.

Чому у 2017 році постала проблема з фінансуванням дошкільних закладів? Постала вона в зв'язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати, яку не врахувало фінансове управління райдержадміністрації при формуванні та складанні районного бюджету на поточний рік. Причини таких розрахунків нам не відомі. Райдержадміністрація та окремі депутати районної ради ставлять перед міською радою питання про обов'язок фінансування дитячих закладів міста та здійснення харчування в школах. Критикуючи міську раду пояснюють свої вимоги фразою «у районному бюджеті не має коштів». А хто розібрався в питанні чому на утримання дитячих садків та шкіл в районному бюджеті немає коштів, хто повинен відповідати за те, що там не має коштів? Хто винен в тому, що дитячі садки та школи міста без фінансування? Відповідь така: «районна рада, як орган місцевого самоврядування приймає та затверджує районний бюджет, фінансове управління райдержадміністрації розробляє та подає на затвердження проект районного бюджету».

Крім того, з проблемами фінансування дошкільних та шкільних закладів міста, міська рада звернулась з листами за роз'ясненням до компетентного органу – Асоціації міст України. У відповідь на звернення, міська рада отримала листи Асоціації міст України, в яких зазначено, що  відповідно до статті 89 Бюджетного кодексу України видатки на загальну середню освіту, зокрема  загальноосвітні навчальні заклади, здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад. Згідно зі статтею 25 ЗУ «Паро освіту» організація та відповідальність за харчування у навчальних закладах комунальної форми власності покладається на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, яким підпорядковані навчальні заклади керівники навчальних закладів. Оскільки навчальні заклади, розташовані на території м. Гайворон, підпорядковуються відділу освіти Гайворонської районної державної адміністрації, Асоціація вважає, що організація харчування дітей, у тому числі пільгових категорій, належить до компетенції Гайворонської районної державної адміністрації і має здійснюватись виключно з районного бюджету. Також зазначено, що якщо районна рада відмовляється від належного фінансування дошкільних навчальних закладів це є порушенням бюджетного законодавства.

Але навіть за таких обставин міська рада на останній 16 сесії виділила кошти на утримання дошкільних закладів та харчування школярів. Це при тому, що у місті є свої кричущі та нагальні потреби, вирішення яких потребує коштів з міського бюджету. Ні районна рада, ні райдержадміністрація, не будуть вирішувати питання благоустрою міста за рахунок коштів районного бюджету, оскільки це обов'язок міської ради і міського бюджету. То чому обов'язок щодо утримання закладів шкільної та дошкільної освіти районна рада та райдержадміністрація перекладає з районного на міський бюджет? Так, дійсно, у міському бюджеті, в зв'язку із його виконанням, є кошти, але чому міська рада повинна їх витрачати не на підтримку благоустрою та життєдіяльності міста, а на заходи, що повинні фінансуватись з районного бюджету.

До цього хотілося б звернути увагу депутатів міської та районної ради, щоб вони об'єктивно оцінювали ситуацію що склалась, і ставились з повагою до органу місцевого самоврядування до якого їх обрано територіальною громадою.

ІННА СТАРОДУБ, депутат міської ради, голова постійної комісії з питань освіти, культури, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення. ВОЛОДИМИР СІКОРСЬКИЙ, депутат міської ради. ОЛЕКСАНДР ЖУК, депутат міської ради.

« повернутися до списку новин